Hur länge räcker en kilowattimme?
Senast ändrad:
När du räknar hur mycket el du använder så räknar du elen i kilowattimmar.
Du kan använda en infravärmare i 30 minuter.
Du kan använda en hårtork i 37,5 minuter.
Du kan ha en spisplatta på i 40 minuter.
Du kan använda mikrovågsugnen i 40 minuter.
Du kan använda en vattenkokare i 40 minuter.
Du kan dammsuga i 43 minuter.
Du kan använda en brödrost i en timme.
Du kan använda en kaffebryggare i en timme och 15 minuter.
En glödlampa på 40 watt räcker i 25 timmar.
En lågenenergilampa på 9 watt räcker i 111 timmar.
En laddare till mobiltelefonen kan sitta i uttaget i 200 timmar.
En plasma-tv på 42 tum på 220 watt kan stå på i 4 timmar och 30 minuter.
En LCD tv 42 tum på 128 watt kan stå på i 7 timmar och 48 minuter.
En digitalbox kan stå på i 111 timmar.