Spar värme i huset
Senast ändrad:
Om du fäller ner persiennerna på natten så stannar värmen inomhus. Sänk temperaturen inomhus. Sänk värme i rum som du inte använder.
Om du reser bort kan du sänka värmen i huset till 15 plusgrader.
Har dina element gamla termostater? Byt ut dem efter 10 till 15 år.
Stäng dörren mot kylan, mot verandan till exempel.
Ha bättre isolering i ditt hus, till exempel på vinden. En stor del av husets värme försvinner genom taket.
Täta fönster och ytterdörrar.
Dra för gardiner eller rullgardiner på nätterna. Då behåller du värme i rummet.
Ställ inte möbler framför elementen.