Ansökan för nya ombud
Här kan du läsa om processen och de olika steg som du behöver genomföra för att bli ombud i unionsregistret.
För att bli ett nytt ombud för ett befintligt konto i unionsregistret behöver den sökande registrera sig på unionsregistrets webbplats och skicka in en ansökan till Energimyndigheten via vår e-tjänst.
Observera!
De två stegen Registrering i unionsregistret och Lämna in ansökan måste genomföras för att ansökan ska vara komplett och vi ska påbörja handläggningen.
Krav på minst två ombud för ett konto
Antalet ombud för ett konto ska alltid vara minst två och informationen om dessa ombud ska hållas uppdaterad och korrekt. Ansvaret för att ombudens behörighet och underliggande dokumentation hålls uppdaterad ligger på kontoinnehavaren.
Om kravet på minst två ombud på varje konto inte uppfylls, eller om kontoinnehavaren inte informerar Energimyndigheten om viktiga ändringar gällande ombud eller kontoinnehavare så kan det leda till att all åtkomst till kontot spärras.